Sunday, August 22, 2010

kenikmatan aiskrim goreng

alhamdulillah...genap sudah 12 hari seluruh umat Islam berpuasa..another 18 dys to go..pejam celik mmg x terasa sungguh..mood raya pn dh makin  hampir..sume org dah sebok nak tempah kek biskut raya dah gitu..insyAllah tahun nie nak buat kek raya sbyk selarat yg ku mampu la..ppg pn x teruja nak tlng buat biskut.dierng tu hangat2 taik ayam jer...1st half jer..2nd half masing2 angkat punggung.mak nya jgk jadi penyudah..tpi apa2pn dats indeed gud to instill the skill into them..membentuk buluh biar dr rebung nya..heheh...
since arini wkend, so utk berbuka tadi aku buat laksa swk..n nasi spaella ala2 masakan spanish...recipe nasi tu as usual aku amik dr buku chef hanieliza..nama jer smcm spanish tapi tgk bahan2 mmg local abes la. n resultnya more to asian taste la..cuma aku nie suka sgt customise apa2 recipe..patutnya guna beras biasa,,yg aku p replace dgn beras mati..sukati aku le kan hehe..actually yg nk aku kongsikan kt sini menu aiskrim goreng..tmasuk mlm nie 2 kali la kami sekorga memamah nya..lame dh aku tercari2 recipe nie.tup tup bagai ada org yg mendengar..tiba2 satu pagi..akak d opis ku emelkn.so apalagi...buat experiment le kita org berdua..mmg senang jer buat..pejam mata pn bole jd.. mmg yummyu....garing d luar...soothing d dlm..my ppg like!.ok to short cut the story..niela hasil nya..nti2 i bubuh recipe dlm niela yer..softcopy lupe nk copy dlm thumdrive

No comments:

Post a Comment

/* Variable definitions for tynt insight -copyrights